HozdL Általános Szerződési
Feltételek
– Cargo-Viszed
Kft. –
A jelen ÁSZF 2020. március 1. napjától visszavonásig
hatályos.
1.
Preambulum
Jelen „HozdL” Általános
Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Cargo-Viszed
Kft., mint szolgáltató (székhely: 9700 Szombathely, Aranypatak utca
3.; cg.: 18-09-113337, vezetve a Szombathelyi Törvényszék Cégbírósága
nyilvántartásában; adószám: 26083579-2-18; képviseli: Tüske Tamás; a
továbbiakban: Szolgáltató vagy „HozdL”) által
üzemeltetett, kizárólagos tulajdonában álló szoftver, a kapcsolódó online HozdL platform valamint infrastruktúra (továbbiakban
együttesen: „HozdL rendszer”) útján végzett közvetítő
szolgáltatás (továbbiakban: „Szolgáltatás”, együttesen: „HozdL Szolgáltatás”)
igénybevételének és használatának feltételeit
tartalmazza.
A HozdL rendszer a Szolgáltató által üzemeltetett,
kizárólagos tulajdonában álló szoftver és az ahhoz kapcsolódó online platform,
valamint teljes infrastruktúra együttes elnevezése, amely felületet és
eszközöket biztosít megrendelések (továbbiakban: Megrendelés)
továbbítására. A HozdL rendszer segítségével az
ügyfelek feladhatják Megrendeléseiket, a HozdL pedig
saját hatáskörben, illetőleg futár közreműködők útján gondoskodik azok
Címzettnek történő továbbításáról.
Az
ÁSZF, mint a Szolgáltató és az ügyfél közötti határozatlan időre kötött, keret
jellegű szerződés, a HozdL online platformon
keresztül történő regisztráció során, a regisztráció kötelező
elemeként, illetőleg az első megrendeléskor az elfogadásával értelemszerűen
létrejön. Az ÁSZF elfogadása kizárólag elektronikusan
lehetséges. A sikeres regisztrációval, illetőleg az első megrendeléskor
elektronikus úton megkötött, a HozdL rendszer
használatára vonatkozó szerződés jön létre a Felek között. A szerződés nem
minősül írásbeli szerződésnek, ezért Szolgáltató azt nem iktatja, az utóbb nem
hozzáférhető. A szerződéskötés nyelve magyar.
Az
ÁSZF hatálya a Szolgáltatás igénybevételére irányuló minden, Szolgáltató HozdL rendszerébe történő regisztrációval, illetve ez első
megrendeléssel az ügyfél és Szolgáltató között létrejövő jogviszonyra, valamint
minden egyedi partneri, illetve egyedi szolgáltatási szerződésre kiterjed és
meghatározza a HozdL Szolgáltatás igénybevétele
körében a Felek jogait és kötelezettségeit, illetve az egyéb körülményeket. Az
egyedi szerződés nem jöhet létre érvényesen az ÁSZF kifejezett elfogadása
nélkül. Az ÁSZF kifejezett és elválaszthatatlan részét képezi Szolgáltató és
ügyfelei jogviszonyának, kivéve, ha a Felek a jogviszony létesítésekor vagy
annak tartama során írásban, a jelen ÁSZF egészének, vagy valamely
rendelkezésének alkalmazhatóságát közös megegyezéssel kifejezetten kizárják,
kivéve, ha a vonatkozó jogszabályok az eltérést tiltják. Egyes rendelkezések
alkalmazhatóságának kizárása esetén az ÁSZF további rendelkezései a Felek
jogviszonyának részét képezik. Nem térhetnek el a szerződő felek az Általános
Szerződési Feltételek szabályaitól abban az esetben, ha az eltérés
következtében a Megrendelések felvétele, feldolgozása, továbbítása vagy
kézbesítése az életet, egészséget, a testi épséget, illetve a Címzettnek a Megrendelés
biztonságos átvételéhez fűződő jogát sérti vagy veszélyezteti. Az egyedi
szerződés és az ÁSZF közötti ellentmondás esetén az egyedi szerződés
rendelkezései irányadók.
Felek jelen
ÁSZF tárgyának eredményes megvalósítása érdekében egymással
fokozottan együttműködve kötelesek eljárni.
Felek
a HozdL rendszerben elérhető információkra
kizárólag saját felelősségükre hagyatkozhatnak, azok esetleges változásainak
figyelemmel kísérése szintén saját felelősségük.
Felek
kötelesek a HozdL rendszert jogszerű és törvényes
célokra és módon használni.
A HozdL rendszer eléréséhez szükséges internet hozzáférés és
az ahhoz szükséges eszközök (hardver és szoftverek, illetve azok megfelelő
beállításai) biztosítása a Felek feladata és felelőssége. Az informatikai
eszközök rendelkezésre állásáért és rendeltetésszerű működéséért, használatáért
a Feladó, illetőleg a Futár tartozik kizárólagos felelősséggel.
Felek
elfogadják, hogy a HozdL-nek az Android
Market, illetve az App Store,
vagy egyéb harmadik szolgáltatók szabályzataira és tevékenységére
semmilyen ráhatása nincs, azok tekintetében felelősséget nem vállal.
2.1. A Szolgáltató
Cargo-Viszed Kft.
Székhelye:
9700 Szombathely, Aranypatak utca 3.
Postacím: 1054 Budapest, Steindl Imre utca 9, fszt. 2.sz
Fióktelep: 1054 Budapest, Steindl Imre utca 9, fszt. 2.sz
Rendelésfelvétel:
Honlap: www.hozdl.hu
E-mail: [email protected] (egyedi esetben)
A
szolgáltatások ellátásához a Szolgáltató közreműködőt is igénybe
vehet, különösen ide értve a megrendelések megvalósítását végző futárokat
(továbbiakban: Futár). Amikor jelen ÁSZF Felekre vonatkozó rendelkezéseket
tartalmaz, az adott rendelkezés értelmének függvényében az a Futárokra is
megfelelően irányadó.
2.2. Az ügyfél
Ügyfél
az a magánszemély, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági
társaság vagy egyéb szervezet, aki/amely az Általános Szerződési Feltételeknek
megfelelő, vagy indokolt esetben egyedi szerződésekben rögzített feltételekkel
igénybe veszi a Szolgáltatást.
A
Szolgáltató szolgáltatásai igénybevétele esetén megrendelő ügyfélnek
(továbbiakban: Megrendelő) a Megrendelésen megrendelőként feltüntetett
magánszemélyt, jogi személyt, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági
társaságot vagy egyéb szervezetet kell tekinteni.
A
szerződéses kapcsolat fennállásától függetlenül a Szolgáltató ügyfelének
tekinti azt a személyt, aki/amely eljárást indít, illetőleg Szolgáltatóval
szemben igényt érvényesít.
A Megállapodás
alapján a Szolgáltató vállalja, hogy az Általános Szerződési Feltételekben és a
jogszabályokban meghatározott feltételeknek megfelelő méretű, tömegű, tartalmú
és csomagolású Megrendeléseket díj fizetése ellenében a Megrendelőtől átveszi
és a Megrendelés megvalósítását követően a Megrendelő részére kézbesíti.
4. A Megrendelésre
vonatkozó részletes rendelkezések
4.1. A Megrendelés tartalmára vonatkozó szabályok
figyelembevétele
A
Megrendelő felelőssége gondoskodni arról, hogy a Megrendelés tartalma a
jogszabályoknak és az Általános Szerződési Feltételeknek megfeleljen. A
Megrendelés tartalma nem lehet olyan tárgy vagy anyag, amelynek szállítását
jogszabály vagy az Általános Szerződési Feltételek tiltja. Az Általános
Szerződési Feltételekben meghatározott egyes tárgyak és anyagok csak az
Általános Szerződési Feltételekben előírt feltételekkel adhatók fel. A
szállításból kizárt tárgyakat, valamint a feltételesen szállítható tárgyakat és
azok feladási feltételeit az 1. melléklet tartalmazza.
A
Szolgáltató nem köteles vizsgálni a Megrendelés tartalmát arra vonatkozóan,
hogy az a szállításból kizárt-e, vagy feltételesen szállítható, ha azonban a
Szolgáltatás bármely szakaszában azt állapítja meg, hogy a Megrendelés tartalma
a szállításból kizárt vagy a szállításhoz szükséges feltételek hiányoznak, a
Megrendelést a Megrendelőtől nem köteles elfogadni.
Amennyiben
szemrevételezés után a Megrendelést a Futár személyes biztonságra nézve
veszélyesnek vagy a rendelkezésre álló szállítási eszközzel történő biztonságos
szállításra alkalmatlannak ítéli meg, vagy ha a Megrendelés szállításból kizárt
tárgyat tartalmaz vagy a feltételesen szállítható Megrendelés az Általános
Szerződési Feltételek 1. mellékletében rögzítetteknek nem felel meg,
felvételét visszautasítja.
A Megrendelő a
HozdL-lel szemben felelős azért a kárért, amely a nem
megfelelő vagy hiányos Megrendelésből, a Megrendeléssel kapcsolatos adatok, információk és okmányok hiányából, hiányosságából vagy
pontatlanságából származott.
A Megrendelő
kizárólagosan felelős a Megrendelés által személyek életében, egészségében és
testi épségében, továbbá egyéb tárgyakban, a Szolgáltató berendezéseiben és más
Megrendelésben okozott károkért; köteles viselni továbbá saját kárát és
megtéríteni a Szolgáltató felmerült kárát és többletköltségeit is (pl.
visszaküldés, a kárenyhítés körében felmerült költségek, stb.), ha azok annak
folytán keletkeztek, hogy a Megrendelő a jogszabályokban és az Általános
Szerződési Feltételekben foglalt előírásokat nem tartotta be.
4.2. A Megrendelés
feladásához megadandó adatok a HozdL
platformon keresztül
A
Megrendelő az adott, továbbítandó Megrendelése kapcsán a HozdL
platformon az alábbi információk megadására köteles:
Megrendelés tárgya
Szállítás címe
Telefonszám
E-mail cím
Megrendelő neve
4.3
Limitek
A
Szolgáltatóval szállítható, egy Megrendelés limitjei a
következők:
-
Tömeg: 9 kg
-
Az alábbi űrtartalmű táskába
belefér: (hosszúság x szélesség x magasság): 40 x 40 x 30 cm
-
Érték: 10.000 Ft
-
Szolgáltatás hatóköre (beszerzési és
megrendelési/kézbesítési címek esetén egyaránt): Budapest V., VI. és VII.
kerülete
5. A Szolgáltatásra vonatkozó
részletes rendelkezések
5.1 Igényelhető
alapszolgáltatás, a szolgáltatás folyamata
Megrendelő
a HozdL platformon adhatja fel Megrendelését. A
Megrendelés leadását követően Megrendelő egy visszaigazoló emailt kap,
Szolgáltatóhoz pedig beérkezik a Megrendelés, melyet elkezd feldolgozni.
Szolgáltatónak a feldolgozásra vonatkozó időbeli kötelezettsége nincsen.
Szolgáltató
a Megrendelés feldolgozását követően jogosult elfogadni a megrendelést vagy
megtagadni a megrendelés teljesítését, melyről email értesítést küld
Megrendelőnek.
Szolgáltató
jogosult megtagadni a Megrendelést, amennyiben:
-
A Megrendelés átlépi a 4.3 pontban meghatározott súly-
és/vagy méretlimitet
-
Szolgáltató úgy határozza meg, hogy a Megrendelés
átlépi a 4.3 pontban meghatározott értéket, ezért nem teljesíti a megrendelést
-
A Megrendelésben megadott információk
hiányosak
-
Szolgáltató bármilyen okból nem tudja beszerezni a
terméket
-
Megrendelési vagy beszerzési cím a szolgáltatási
területen kívülre esik
-
Szolgáltató erőforráshiány miatt nem tudja teljesíteni
a megrendelést
-
Szolgáltató letét fizetését határozza meg, Megrendelő
pedig megtagadja a letét kifizetését
Amennyiben Szolgáltató megtagadja a Megrendelést, úgy
további kötelezettsége nincsen, Megrendelő pedig köteles azt elfogadni,
panasszal nem jogosult élni.
Amennyiben Szolgáltató elfogadja a Megrendelést,
következő lépésekként az alábbiakat teszi bevonja a
Megrendelés elvégzéséhez alkalmas Futárt. Szolgáltató jogosult a Megrendelés
teljesítéséhez letétet kérni Megrendelőtől. Amennyiben Megrendelő nem fizeti be
24 órán belül a letét összegét, úgy Szolgáltató jogosult megtagadni a
megrendelés teljesítését. A letét befizetése érdekében Szolgáltató az OTP SimplePay rendszere segítségével egy fizetési linket küld Megrendelőnek. A letét beérkezését követően
Szolgáltató a tőle telhető leggyorsabban Futárt indít a Megrendelés teljesítése
érdekében. Szolgáltatónak a Megrendelés teljesítésére időkorlátja nincsen. Amennyiben
a Futár – tőle és a Szolgáltatótól független ok miatt – nem tudja teljesíteni a
Megrendelést, úgy Megrendelő nem élhet panasszal, és, letét befizetése esetén
Szolgáltató köteles annak teljes összegét visszatéríteni Megrendelőnek. A letét
fizetésének megtagadása esetén Szolgáltató élhet a Megrendelés megtagadásával.
A Megrendelés sikeres
teljesítése esetén HozdL visszatéríti a letét értékét
a Megrendelőnek, amennyiben letét befizetése volt indokolt. Megrendelés
kézbesítésekor Futár köteles a Megrendelő részére átadni a vásárlást és annak
összegét bizonyító blokkot, Futár a Megrendelés értékétől nem térhet el, Megrendelésen
üzletszerű tevékenységet nem végezhet.
Szolgáltató a
megrendelés sikeres és sikertelen teljesítése esetén is email üzenetben
tájékoztatja a Megrendelőt.
5.2 Szolgáltatás díjazása
A szolgáltatás díja Bruttó
1.500 Forint, melyet Megrendelő a futárnak a Megrendelés kézbesítésekor,
készpénzben köteles átadni.
5.3. Megrendelés
sikertelen teljesítése
1. Megrendelő
lemondja még azelőtt, hogy HozdL kiközvetítené a
Megrendelés teljesítését Futárnak. Ebben az esetben a Megrendelőt nem terheli a
szolgáltatás díja. Megrendelő kétszeri lemondás után automatikusan
tiltásra kerül a HozdL rendszeréből.
2. Megrendelő
lemondja azután, hogy HozdL
kiközvetítette a Megrendelés teljesítését a Futárnak, de még a Megrendelés
teljesítése nem történt meg. Ebben az esetben Megrendelő köteles a szolgáltatás
díját a Szolgáltatónak megfizetni. Amennyiben a szolgáltatás díjának
megfizetését Megrendelő 3 munkanapon belül elmulasztja befizetni, úgy automatikus tiltásra kerül a HozdL
rendszeréből.
3. Megrendelő nem
elérhető a kézbesítéskor – Ebben az esetben a Megrendelő köteles a szolgáltatás
díját és a megrendelt termékek díját megfizetni a Szolgáltató számára. A díj
megfizetésére 3 munkanapja van a Megrendelőnek. Amennyiben a megfizetés nem
történik meg a Szolgáltató jogi úton hajthatja be a megfizetendő összeget.
Továbbá, ha a megrendelő nem volt jelen, és nem tudta a Futár telefonon sem
elérni, ekkor a HozdL is megpróbálja elérni telefonon
a Megrendelőt, ha ő sem tudja elérni, akkor eldöntendő, hogy tud-e tovább úgy
dolgozni a Futár, hogy nála van a Megrendelés. Amennyiben igen, megpróbálja
kézbesíteni a Megrendelést a nap folyamán későbbi időpontban, ha ez sem
sikerül, akkor köteles a Megrendelést az adott nap végén bevinni a ViddL irodájába (fióktelep címe: 1054 Budapest, Steindl Imre utca 9, fszt. 2.sz). Ha nem tudja magával vinni a Megrendelést, akkor
köteles azt haladéktalanul bevinni a ViddL irodájába.
A ViddL irodába történő visszaszállítással adott
Megrendelés esetén Futár díjazásra az Alvállalkozói
szerződésben írtaknak megfelelően jogosult.
4. Megrendelő nem
fizeti ki a blokk felmutatása ellenében sem a Megrendelés összegét és/vagy a
Szolgáltatás díját a Futárnak – Ebben az esetben a Megrendelő köteles a
szolgáltatás díját és a megrendelt termékek díját megfizetni a Szolgáltató
számára. A díj megfizetésére 3 munkanapja van a Megrendelőnek. Amennyiben a
megfizetés nem történik meg a Szolgáltató jogi úton hajthatja be a megfizetendő
összeget.
Amennyiben valamely érdeklődő Futárként kíván
csatlakozni a HozdL-hez, úgy azt a ViddL online platformján (https://viddl.hu/courier), a név, email cím,
telefonszám, város és szállításra alkalmas jármű megadásával teheti meg.
Minden, futárokra vonatkozó jog és kötelezettség
azonos a ViddL szolgáltatásban leírtakkal, így azokra
a ViddL ÁSZF-ben leírtak (https://viddl.hu/terms)
és a Futárokkal kötött egyedi szerződésekben leírtak irányadóak.
10.1.
Tájékoztatás
A
Szolgáltató vállalja, hogy a szolgáltatási feltételekben bekövetkezett
valamennyi lényeges változásról tájékoztatja ügyfeleit és a HozdL
illetve ViddL felületen közzé teszi:
– Általános
Szerződési Feltételeket;
– Az adatvédelmi
Szabályzatot és kiegészítő mellékleteit;
– az alkalmazott
díjakat;
– az állandó
elérhetőségének telefonszámát, egyéb elérhetőségét;
– minden egyéb
közérdekű információt.
10.2.
Ügyfél
bejelentések, panaszok
A
Szolgáltatónak a vonatkozó jogszabályok szerint biztosítania kell, hogy
ügyfelei a szolgáltatásokkal kapcsolatos bejelentéseiket, (továbbiakban:
Panasz) díjmentesen megtehessék.
Az ügyfelek panaszaikat az alábbi módon tehetik meg:
– telefonon;
– levélben;
– a fuvarlevélen
elektronikus formában;
– egyéb megfelelő
módon (pl.: e-mail útján az [email protected] email címen).
Panasznak
az olyan bejelentés minősül, amelyben az Ügyfél állítja, hogy a Szolgáltató
által nyújtott Szolgáltatás részben vagy egészében nem felel meg a jogszabályi
előírásokban, illetve az Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak. A
Szolgáltató a Megrendelés részleges elvesztésére vagy megsérülésére vonatkozó
jelzést, bejelentést és a kártérítési igény érvényesítését a Panaszok között
tartja nyilván.
A
Szolgáltató által végzett Szolgáltatások teljesítése során felmerült Panasz a
Megrendeléshez kapcsolódóan a feladás napjától hat hónapos jogvesztő határidőn
belül, sérelmezett tevékenység esetén az erről való tudomásszerzéstől számított
30 napos határidőn belül, de legkésőbb a tevékenység megvalósítását követő hat
hónapon belül tehető.
A
Szolgáltató a beérkező Panaszokat ingyenes, egyszerű, átlátható és
megkülönböztetéstől mentes eljárás keretében köteles megvizsgálni. Szóbeli
észrevétel esetén a sérelem elintézésére a Szolgáltató a lehetőségekhez mérten
azonnal helyben intézkedik, illetve megadja a szükséges felvilágosítást. A Szolgáltató
a Panaszt kivizsgálja, és a Panasz benyújtásának időpontjától számított lehető
legrövidebb idő alatt, de legkésőbb 30 naptári napon belül az ügyfélnek
válaszol.
A
szóban és telefonon tett Panasz esetében a Panasz benyújtásának időpontja a
benyújtás napjával, az írásban, levélben és egyéb módon beérkező Panasz
esetében a beérkezés napjával kezdődik. A Szolgáltató a Panasz kivizsgálásának
eredményéről belföldi szolgáltatás esetében haladéktalanul, nemzetközi
szolgáltatás esetén a külföldi szolgáltatótól beérkezett tájékoztatás
időpontjától számított 15 napon belül a panaszost írásban tájékoztatja. A
külföldi szolgáltató késedelmesen megküldött tájékoztatása esetén a
szolgáltatási szerződésben foglaltak teljesítéséért felelős belföldi
Szolgáltatót felelősség abban esetben nem terheli, ha mindent megtett a
szerződéses partner szolgáltatójától beszerzendő adat, információ
határidőben történő rendelkezésre bocsátása céljából.
A
Szolgáltató valamennyi panaszról nyilvántartást vezet. Amennyiben a panaszkezelés
nem jár az ügyfél számára kielégítő eredménnyel, a további szervek eljárását
veheti igénybe: az ügyfél a szolgáltatást érintő fogyasztói panasszal
kapcsolatban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium honlapján keresztül elérhető, a
területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat (http://jarasinfo.gov.hu/.). Az
illetékességet megalapozza az ügyfél lakóhelye, a vállalkozás székhelye,
telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is.
Szolgáltató
felhívja Felhasználó figyelmét a fogyasztónak minősülő ügyfél lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületek, mint vitarendező
fórumok igénybevételének lehetőségére. A békéltető testület
hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti, a termék
minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával,
a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és
teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: fogyasztói jogvita)
bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának
megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a
fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének
biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a
vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a
fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület
eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása
a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell
írásban benyújtani. A Társaság székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület, ügyfélszolgálat: 9700 Szombathely,
Honvéd tér 2., levelezési cím: 9700 Szombathely,
Honvéd tér 2., telefon: +36 94 312-356, e-mail cím: [email protected]
Mindezeken
felül a polgári perrendtartás szabályai szerint az ügyfél bírósághoz fordulhat.
Adatvédelmi
panasz esetén Szolgáltató lehetőséget biztosít a panasz lehető legteljesebb
kivizsgálására és orvosolására az Adatvédelmi Szabályzat mellékletét képező
Kérelem és panaszkezelési szabályzat alapján.
11. Adatkezelési szabályok, adat-
és titokvédelem
11.1.
Adatszolgáltatás
A
Szolgáltatóra vonatkozó olyan adatokat, amely a szolgáltatások
igénybevételéhez, a hozzáférés megvalósításához, illetve a Hatóság feladatainak
a végzéséhez szükségesek, a Szolgáltató köteles a Hatóság részére szolgáltatni,
akkor is, ha azok üzleti titoknak minősülnek.
A
Szolgáltató az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott adatokat
köteles nyilvánosan hozzáférhetővé tenni.
A
fentiek szerinti adatszolgáltatás során az adatszolgáltató felelős az adat
tartalmának időszerűségéért, hitelességéért, pontosságáért és
ellenőrizhetőségéért.
11.2.
Személyes
adatok védelme, titokvédelmi kötelezettség
A
Szolgáltató a szolgáltatás teljesítésével kapcsolatos, illetve a szolgáltatás
teljesítése során tudomására jutott adatokat az információs
önrendelkezési jogról és az információ szabadságáról szóló törvényben, valamint
a vonatkozó, közvetlenül alkalmazandó Európai Uniós szabályokban foglaltak
figyelembevételével kezelheti, dolgozhatja fel és továbbíthatja.
A
Szolgáltató:
– a szolgáltatás
teljesítése során tudomására jutott adatot – a Megrendelő (illetve az egyéb
jogosult átvevő), valamint a közreműködő(k)
kivételével – mással nem közölhet;
– a Megrendelést –
tartalmának megismerése céljából – a Megrendelő (illetve az egyéb jogosult
átvevő), valamint a közreműködő(k) kivételével másnak
át nem adhatja;
– a szolgáltatás
teljesítéséről – a Megrendelő (illetve az egyéb jogosult átvevő), valamint a közreműködő(k) kivételével – másnak tájékoztatást nem adhat.
.
12. Felelősség a szolgáltatások teljesítéséért
A
Szolgáltató nem felel a szolgáltatások körében keletkezett kárért, ha
- az a
Szolgáltató működési körén kívül álló elháríthatatlan okból keletkezett,
különösen vis maior: háborús cselekmények, szabotázs, lázadás, robbantásos
merénylet vagy más szükséghelyzet, elemi csapás, tűzvész, munkabeszüntetés,
robbantásos fenyegetés, valamint a honvédelmi törvény alapján feljogosított
szervek rendelkezésére tett intézkedés esetében;
- ha a belső
tartalomnak nem megfelelően csomagolt a Megrendelés, vagy annak része
- ha a kárt a Megrendelésben
szereplő termék belső tulajdonsága, a csomagolás kívülről észre nem vehető
hiányossága vagy az elégtelen címzés okozta;
- a közvetett
kárért, elmaradt haszonért.
Kártérítés
Az ügyfél a Szolgáltatóval
szembeni kártérítési igényét írásban a feladástól számított 15. naptól
kezdődően, illetve a Küldemény hiányossága vagy sérülése esetén az erre
vonatkozó jegyzőkönyv felvételét követően, ezen időpontoktól számított hat
hónapos elévülési időn belül érvényesítheti.
Az ügyfél kárigényének elbírálására
és kielégítésére a Küldemény megsemmisülése vagy elvesztése, a Küldemény
sérülése, tartalomhiánya esetén a kárigény bejelentését írásban kell megtenni,
vagy azt a Szolgáltatónál írásban jegyzőkönyvbe vetetni.
A Szolgáltató az ügyféltől a kár
mértékének igazolását, bizonyítását abban az esetben kérheti, ha a kártérítési
igény Küldemény sérülésével, tartalomhiányával kapcsolatos.
A Küldemény megsemmisülése vagy elveszése, továbbá teljes vagy részleges tartalomhiánya
esetén, jegyzőkönyv alapján bejelentett kártérítési igényt a Szolgáltató a
bejelentést követő 30 napon belül elbírálja és annak eredményéről az ügyfelet
haladéktalanul írásban tájékoztatja.
Válaszában
a Szolgáltató
a) tájékoztatja jogosultat a bejelentés
megalapozottságának megállapításához szükséges további feltételekről és
eljárásról,
b)
megállapítja a bejelentés, illetve a kártérítési igény megalapozottságát, ezen
utóbbi esetben tájékoztatja a jogosultat a kártérítési igény megfizetésének
várható időpontjáról, vagy
c) -
amennyiben a kártérítési igény jogalapját vagy mértékét vitatja - tájékoztatja
az igény érvényesítőjét a kártérítés és a kártérítés-érvényesítés törvényi vagy
szerződésben foglalt szabályairól, továbbá a fogyasztóvédelemről szóló 1997.
évi CLV. törvény (a továbbiakban: Fgytv.) 2. §-a alapján felhívja fogyasztónak minősülő igény érvényesítőt
arra, hogy az Fgytv. alapján békéltető testület előtt
fogyasztói jogvitát kezdeményezhet.
A
Szolgáltató az általa megalapozottnak talált kárösszeg kifizetése iránt – az elbírálástól
számított – 8 naptári napon belül intézkedik.
A
Szolgáltató az igény jogosságának teljes vagy részleges elutasítása esetén az
elutasítás indokait írásban közli az ügyféllel. Szolgáltató a káresemény
Futárnak történő felróhatósága esetén jogosult az általa fizetendő kártérítés
mértékét a Futárral szemben megfelelően érvényesíteni, akár a Futárnak
fizetendő fuvardíjjal szembeni beszámítással.
A Szolgáltató a Küldemények tartalmának sérülése,
hiányossága, elvesztése, megsemmisülése esetén a következők szerinti
kártérítési átalányt köteles fizetni:
– Értéknyilvánítással
feladott Küldemény teljes elveszése, megsemmisülése
esetén a kártérítés összege azonos a Feladó által a feladáskor feltüntetett
érték összegével, amely nem lehet magasabb, mint 10.000,- Ft, továbbá a
Szolgáltató köteles a szolgáltatásért fizetett díjat is visszafizetni.
Együttműködés titkos információgyűjtés érdekében
A
Szolgáltató együttműködik a titkos információgyűjtésre
külön törvényben felhatalmazott szervezetekkel. Szolgáltató a szolgáltatás
megkezdésével egyidejűleg saját berendezései, helyiségei tekintetében
biztosítja a titkos információgyűjtés eszközeinek és
módszereinek alkalmazási feltételeit. A titkos információgyűjtésre
felhatalmazott szervezetek részére történő adatszolgáltatás térítésmentes.
A HozdL rendszer minden eleme, valamint az azon elérhető
minden szolgáltatói tartalom a Szolgáltató szerzői jogi védelme – illetőleg,
amennyiben releváns, iparjogvédelmi oltalma - alatt áll. Ezek
felhasználása, feldolgozása, másolása, átdolgozása, terjesztése, többszörözése,
tárolása, bármely módon történő hasznosítása, jelen ÁSZF célján túlmenő
használata a jogtulajdonos kifejezett írásbeli hozzájárulása nélkül a szerzői
jogok megsértését jelenti, mely megfelelő jogkövetkezményeket von maga után.
A
Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatást, a HozdL
felület tartalmát, illetőleg a HozdL rendszer
működését bármikor módosítsa, vagy hozzáférhetőségét a jelen ÁSZF-ben foglaltak betartásával külön megtérítési, kártalanítási
vagy kártérítési igény nélkül egyoldalúan megszüntesse.
Szolgáltató
bármikor jogosult továbbá külön megtérítési, kártalanítási vagy kártérítési
igény nélkül a Szolgáltatás szüneteltetésére, azaz a HozdL
rendszer időleges leállására különösen karbantartás vagy rendszerfrissítés
esetén, melyet minden esetben megelőz az ügyfél előzetes értesítése e-mail
útján, illetőleg a ViddL rendszeren keresztül is.
Ilyen esetben az érvényes, még nem teljesített megrendelések automatikusan
lemondásra kerülnek, és Szolgáltató nem kötelezhető semmilyen ezzel összefüggő
kár megtérítésére, kártalanításra, vagy egyéb igény teljesítésére. A
szüneteltetés ideje alatt időlegesen a HozdL
felületen keresztül csomagok nem adhatók fel.
Szolgáltató
minden erőfeszítést megtesz a HozdL rendszerben
található tartalmak pontosságának és teljességének biztosítása érdekében,
azonban nem vállal felelősséget az adatok esetleges pontatlanságából vagy
hiányosságából eredő bárminemű kárért.
Szolgáltató megtesz mindent annak érdekében, hogy az HozdL rendszerben a jelen Szerződésben
foglaltaknak megfelelően, zökkenőmentesen működjön, valamint
lehetőségeihez mérten rendszeresen ellenőrzi és frissíti az Alkalmazást,
ellenőrzi az abban elérhető információk és adatok pontosságát, illetőleg
törekszik biztosítani annak számítógépes vírusokkal, illetve egyéb maleware-rel szembeni védelmét, ugyanakkor a Szolgáltató
nem vállal felelősséget a HozdL rendszer folyamatos,
akadálytalan, hibamentes működtetéséért és hozzáférhetőségéért, annak
teljességéért vagy az adott célra való alkalmasságáért, esetleges
bármely okból történő adatvesztésért, vagy bármely egyéb diszfunkcionális
jelenségért.
18.1. Jelen ÁSZF elfogadásával a Felek
kötelezettséget vállalnak bármely, a Szolgáltatás igénybevételéhez,
szerződésszerű teljesítéséhez szorosan kapcsolódó jelentős tény, adat,
körülmény vagy információ felmerülése esetén egymás
haladéktalan tájékoztatására. Az ügyfél bármely értesítési, bejelentési,
tájékoztatási kötelezettségének rendelkezésre álló funkció
esetén a felhasználói fiókján keresztül, egyébként telefon vagy az
[email protected] címre küldött e-mail útján, Szolgáltató pedig a HozdL felület vagy a Felhasználó által megadott email címre
küldött email útján köteles eleget tenni. A mulasztás minden jogkövetkezménye
kizárólag a mulasztó Felet terheli. A telefon útján megtett Felhasználói
jognyilatkozatokat Szolgáltató az 1997. évi CLV. fogyasztóvédelemről szóló
törvény 17/B. § (3) bekezdése értelmében kötelező jelleggel rögzíti. Az e-mail
útján megtett jognyilatkozat akkor válik hatályossá, amikor az a másik fél
számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató köteles a Felhasználó
jognyilatkozatának megérkezését elektronikus úton késedelem nélkül
visszaigazolni.
18.2. Az ügyfél kötelezettséget vállal arra és
büntetőjogi felelőssége tudatában kifejezetten kijelenti, hogy az általa
megadott személyes, számlázási, illetőleg a HozdL
rendszer használata során bármely módon Szolgáltató rendelkezésére bocsátott
adatok hozzá, vagy a Megrendelőjéhez köthetőek, valósak, helyesek, és a Szolgáltató vagy harmadik személy
jogát, jogos érdekét nem sértik. A Szolgáltató, amennyiben
tudomására jut vagy az valószínűsíthető, hogy az ügyfél által megadott adatok
nem, vagy részben nem valósak, pontosan, teljesek,
vagy egyéb módon jogellenes vagy szerződésellenes elemeket tartalmaznak,
jogosult a Szolgáltatást megtagadni és további jogkövetkezményeket alkalmazni a
jelen ÁSZF-ben, illetve a vonatkozó jogszabályokban
rögzítetteknek megfelelően. Felek az adataikban bekövetkezett
változást haladéktalanul kötelesek bejelenteni a másik Fél részére, a
késedelmes, illetve téves adatközlés, illetőleg annak elmaradása miatti
kárfelelősség a bejelentést elmulasztó Felet terheli.
18.3. Felek rögzítik, hogy a másik Fél
szerződéses adatait, valamint az együttműködésük
során megismert adatokat – így különösen a Felek képviselőinek és
munkatársainak személyes adatait, a Felek egyes üzleti adatait, munkavállalóira
vonatkozó adatokat – mindenkor a vonatkozó hazai és EU-s jogszabályoknak
megfelelően, az adatvédelmi szabályzatuknak megfelelően kezelik.
18.4. Felek kifejezetten kikötik, hogy jelen
ÁSZF-re, illetve az annak kapcsán létrejött további szerződésekre a magyar
joghatóság irányadó. Felek a jelen Szerződésből eredő esetleges
jogvitáikat törekszenek békés úton, peren kívül rendezni.
19.1. Felek kötelesek az szolgáltatásokkal
kapcsolatban alkalmazandó jogszabályi előírásoknak – ideértve különösen az
elektronikus kereskedelemre irányadó, és fogyasztóvédelmi magánjogi és
közigazgatási szabályokat is – folyamatosan megfelelni, az esetleges szükséges
engedélyeket beszerezni és azokat mindenkor hatályban tartani.
19.3. További legfontosabb jogszabályok:
A
fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
1. számú melléklet
A szállításból kizárt tárgyak
– szúró-, vágó-, és
lőfegyver;
– lőszer,
robbanószer;
– radioaktív,
gyúlékony, mérgező, maró, tűz. és robbanásveszélyes
anyagok, illetve azt tartalmazó tárgyak;
– élő növények és
állatok;
– értéknyilvánítás
szolgáltatás, értékes tárgyak szállítása;
– földi maradványok;
– romlandó, fertőző,
undort keltő áruk;
– hűtést, fűtést
igénylő áruk;
– kegyeleti érzéseket
sértő tárgyak, halotti hamvak;
– kereskedelmi
mennyiségű alkohol, dohányáru;
– narkotikumok,
egyéb hallucinogén és a büntető törvénykönyvben meghatározott anyagok;
– nem megfelelően
csomagolt tárgyak;
– postafiókra címzett
Küldemény;
– nem könyvelt
Küldemény;
– az ADR (Rendelet a
veszélyes áruk közúton történő szállításáról) értelmében veszélyes áruk.